McDonald’s stratejisiyle büyüyen Mr.Kumpir artık bir dünya markası Anavatını eski Yugoslavya olan kumpiri dünyaya açan Halit Kesemen , Mr. Kumpir adıyla; ABD, Almanya, Fransa, Malezya ve Tayland’da kumpir zinciri kurdu. Ricky Martin’e bile Paris’te kumpiri tattırdı. Bir fırın.. Patates.. Birkaç meze.. Tüm bu sermayeyi bir araya getiren her köşe başında ve alışveriş merkezinde bir kumpir dükkânı açıyor. Hazırlanması kolay, maliyeti düşük kumpir, hazır yiyecek pazarına büyük bir hareketlilik getiriyor. Ancak içlerinden bir kumpirci var ki diğerleri arasından hemen sıyrılıyor. Asıl memleketi eski Yugoslavya olan ancak tereyağı ve kaşarla 1991 yılında Türkleştirilen kumpiri McDonald’s gibi bir pazarlama stratejisiyle “Türk yemeği” olarak dünyaya pazarlıyor. Halit Kesemen, Mr. Kumpir adıyla ABD’den Almanya ve Fransa’ya, Malezya’dan Tayland’da kadar kumpir zinciri kuruyor. Kimi ülkelerde girişimcilere franchise veriyor, kimi yerde ise sadece kumpiri ve sistemini öğretiyor. Bugün