Jenerik parfüm işiyle uğraşan firmalarla (üretici) irtibata geçip ihracat yapıp yapmadıklarını araştırabilirsiniz.
Bayilik veren firmalar için " jenerik parfüm (açık) satış işi " adlı yazımızda bulabilirsiniz.
McDonald’s stratejisiyle büyüyen Mr.Kumpir artık bir dünya markası Anavatını eski Yugoslavya olan kumpiri dünyaya açan Halit Kesemen , Mr. Kumpir adıyla; ABD, Almanya, Fransa, Malezya ve Tayland’da kumpir zinciri kurdu. Ricky Martin’e bile Paris’te kumpiri tattırdı. Bir fırın.. Patates.. Birkaç meze.. Tüm bu sermayeyi bir araya getiren her köşe başında ve alışveriş merkezinde bir kumpir dükkânı açıyor. Hazırlanması kolay, maliyeti düşük kumpir, hazır yiyecek pazarına büyük bir hareketlilik getiriyor. Ancak içlerinden bir kumpirci var ki diğerleri arasından hemen sıyrılıyor. Asıl memleketi eski Yugoslavya olan ancak tereyağı ve kaşarla 1991 yılında Türkleştirilen kumpiri McDonald’s gibi bir pazarlama stratejisiyle “Türk yemeği” olarak dünyaya pazarlıyor. Halit Kesemen, Mr. Kumpir adıyla ABD’den Almanya ve Fransa’ya, Malezya’dan Tayland’da kadar kumpir zinciri kuruyor. Kimi ülkelerde girişimcilere franchise veriyor, kimi yerde ise sadece kumpiri ve sistemini öğretiyor. Bugün
Konsinye: Mülkiyet devri yapılmaksızın, malların satış sorumluluğunu yüklenen bir işletmeye (Komisyoncu) gönderilmesidir. Malların komisyoncuya gönderilme ile malların mülkiyeti değil, sadece zilyetliği devredilmiş olmaktadır. Konsinye satışta mallar; gönderenin belirleyeceği fiyatlarla müşterilere satılmak üzere veya satılmadığı takdirde iade edilmek kaydıyla, gönderilenin zilyetliğine bırakılır. Malların mülkiyeti işletmeye ait olmakla beraber satılmak üzere başka bir işletmeye gönderilmiş mallar “Konsinye Mallar” olarak tanımlanır. Malı gönderen işletme ile malı satmak üzere alan işletme malın satış şartları ile ilgili olarak anlaşma yaparlar. Satıcı olan tarafa yani ürünü satmak üzere aracıya gönderen işletmeye “konsinyatör” , ürünü satmak üzere teslim alan işletmeye “konsinyi” denilmektedir.
Tüm dünyada organik hindi etine doğru da ciddi bir kayış var. Hindi eti sağlığına düşkün ‘fit’ nitelikleri önemseyen bilinçli tüketiciler tarafından tercih ediliyor. Kolesterol yüksekliği sorunu yaşayanların en fazla tükettikleri protein kaynaklarından biri de yine hindi eti. Ekolojik koşullarda yetiştirilen organik hindi etinin en önemli özelliği neredeyse yağsız olması. Hem organik hem de besleyici bu etin özellikle A-B sosyoekonomik tüketici grubunda ilgi uyandıracağı kesin gibi. Organik hindi etinin dikkat çekici özelliği kırmızı et kadar B12 vitamini içermesi. Ayrıca insan organizmasına dinginlik sağlayan bazı aminoasitler hindi etinde daha fazla. Örneğin ‘triptofan’ gibi kimi maddeler bu konuda ayrıştırıcı bir örnek. Belli ırktan hindiler açık alanda sertifikalı doğal yemlerle beslendiğinde daha lezzetli oluyor, et kalitesi yükseliyor. Organik deyince yalnız ‘ekolojik hindi eti‘ değil; organik nitelikte ‘hindi salamı’, ‘hindi sosisi’, ‘hindi sucuğu’, ‘hindi fümesi’ gibi onlarca